Lokomotywa przewodowa Ld-31EM
Lokomotywa przewodowa dołowa Ld-31EM jest przeznaczona do prac transportowych i przewozowych w podziemnych przestrzeniach zagrożonych stopniem „a”. Lokomotywa posiada zwartą, monolityczną konstrukcję z kabiną maszynisty umiejscowioną w środkowej części maszyny. Kabina jest zaprojektowana w sposób zapewniający zgodność z wymogami dotyczącymi ergonomii przestrzeni pracy maszynisty.
W lokomotywie zastosowano nowoczesny silnik bezszczotkowy z magnesami trwałymi, co w istotny sposób wpływa na poprawę parametrów ruchowych lokomotywy, w tym zwiększenie siły uciągu. Do regulacji prędkości oraz zmiany kierunku jazdy zastosowano przekształtniki energoelektroniczne. Silniki mogą pracować w parze lub pojedynczo. Dzięki temu w razie awarii jednego napędu, lokomotywa pozostaje sprawna.
Lokomotywa Ld-31EM posiada proporcjonalne hamulce główne (hamowanie silnikami) oraz hamulec awaryjno-postojowy wyzwalany energią siłowników sprężynowych. Lokomotywa posiada system czuwania nad sprawnością maszynisty, który w razie zasłabnięcia operatora spowoduje zatrzymanie maszyny. System sterowania posiada możliwość monitorowania i zapisu wybranych parametrów pracy oraz zawiera system blokad, wymagany przez obowiązujące przepisy.
Obwody główne zasilane są napięciem 250V DC z sieci przewodowej, natomiast obwody sterowania, oświetlenia i diagnostyki napięciem 12V DC z sieci przewodowej lub akumulatora Oprócz sterowania lokalnego, do sterowania w obrębie stacji załadowczej lub wywrotu, przewidziano możliwość sterowania radiowego.
DANE TECHNICZNE
Prędkość jazdy | 5 m/s |
---|---|
Najmniejszy promień krzywizny toru (łuku) | 19 m |
Długość między zderzakami | 5 800 mm |
Szerokość | 1 200 (tor od 600 do 750) 1 350 (tor do 900) |
Wysokość lokomotywy | 1 700 mm |
Siła uciągu (na haku) na torze posypanym piaskiem | do 38 kN ±10% |
Masa lokomotywy | do 14 000 kg |
Moc | 2x60 KW |
Napięcie w sieci trakcyjnej | 250V DC |
CERTYFIKAT badania typu WE | KOMAG/07/MD/ST/92 |
ZALETY
- zwarta i modułowa budowa ułatwiająca wszelkie prace transportowe i manewrowe w podziemnych wyrobiska
- nowoczesne ergonomiczne sterowanie elektropneumatyczne
- szybki i elastycznie działający serwis
- możliwość dostosowania konstrukcji i wyposażenia do wymagań konkretnego odbiorcy
Projekt realizowany wspólnie z ITG KOMAG