EnergoMechanik – lokomotywy, zasuwy, divertery

Szukaj
Close this search box.

Lokomotywa przewodowa Ld-31EM

Lokomotywa przewodowa dołowa Ld-31EM jest przeznaczona do prac transportowych i przewozowych w podziemnych przestrzeniach zagrożonych stopniem „a”. Lokomotywa posiada zwartą, monolityczną konstrukcję z kabiną maszynisty umiejscowioną w środkowej części maszyny. Kabina jest zaprojektowana w sposób zapewniający zgodność z wymogami dotyczącymi ergonomii przestrzeni pracy maszynisty. 

W lokomotywie zastosowano nowoczesny silnik bezszczotkowy z magnesami trwałymi, co w istotny sposób wpływa na poprawę parametrów ruchowych lokomotywy, w tym zwiększenie siły uciągu. Do regulacji prędkości oraz zmiany kierunku jazdy zastosowano przekształtniki energoelektroniczne. Silniki mogą pracować w parze lub pojedynczo. Dzięki temu w razie awarii jednego napędu, lokomotywa pozostaje sprawna. 

Lokomotywa Ld-31EM posiada proporcjonalne hamulce główne (hamowanie silnikami) oraz hamulec awaryjno-postojowy wyzwalany energią siłowników sprężynowych. Lokomotywa posiada system czuwania nad sprawnością maszynisty, który w razie zasłabnięcia operatora spowoduje zatrzymanie maszyny. System sterowania posiada możliwość monitorowania i zapisu wybranych parametrów pracy oraz zawiera system blokad, wymagany przez obowiązujące przepisy. 

Obwody główne zasilane są napięciem 250V DC z sieci przewodowej, natomiast obwody sterowania, oświetlenia i diagnostyki napięciem 12V DC z sieci przewodowej lub akumulatora Oprócz sterowania lokalnego, do sterowania w obrębie stacji załadowczej lub wywrotu, przewidziano możliwość sterowania radiowego.

DANE TECHNICZNE

Prędkość jazdy 

5 m/s

Najmniejszy promień

krzywizny toru (łuku)

19 m

Długość między zderzakami

5 800 mm

Szerokość 

1 200 (tor od 600 do 750)

1 350 (tor do 900)

Wysokość lokomotywy 

1 700 mm

Siła uciągu (na haku)

na torze posypanym piaskiem

do 38 kN ±10%

Masa lokomotywy

do 14 000 kg

Moc 

2x60 KW

Napięcie w sieci trakcyjnej 

250V DC

CERTYFIKAT badania typu WE 

KOMAG/07/MD/ST/92

ZALETY

  • zwarta i modułowa budowa ułatwiająca wszelkie prace transportowe i manewrowe w podziemnych wyrobiska
  • nowoczesne ergonomiczne sterowanie elektropneumatyczne
  • szybki i elastycznie działający serwis
  • możliwość dostosowania konstrukcji i wyposażenia do wymagań konkretnego odbiorcy

Projekt realizowany wspólnie z ITG KOMAG

Wiecej informacji ?