Lokomotywa spalinowa Lds-100K-EM A
Lokomotywa dołowa spalinowa Lds-100K-EM A jest przeznaczona do prac transportowych i przewozowych w podziemnych wyrobiskach kopalń zagrożonych wybuchem pyłu węglowego i/lub metanu. W układzie napędowym lokomotywy zastosowano niskotoksyczny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem firmy Deutz, wyposażony w przeciwwybuchowy układ dolotowo wylotowy z płuczką wodną spalin.
Lokomotywa Lds-100K-EM A wyposażona jest w manewrowy hamulec proporcjonalny z napędem hydraulicznym oraz hydraulicznie luzowany hamulec awaryjno-postojowy. Sterowanie obrotami silnika, hamulcami, kierunkiem jazdy i załączanie piasecznic realizowane jest elektrohydraulicznie. Rozruch silnika odbywa się na drodze hydraulicznej. Lokomotywa jest dwustanowiskowa o równorzędnym rozmieszczeniu urządzeń sterujących.
Lokomotywa wyposażona jest w elektroniczny system nadzoru parametrów, który po przekroczeniu progowych wartości przełącza lokomotywę w tryby ostrzegawczy, pośredni lub tryb awaryjny – wyłączenie silnika z zatrzymaniem lokomotywy. Oprócz centralnej samoczynnie działającej instalacji gaśniczej, każda kabina wyposażona jest w przenośną gaśnicę proszkową lub śniegową. Lokomotywa wyposażona jest w metanomierz sprężony z elektronicznym systemem.
DANE TECHNICZNE
Moc silnika | 81 - 102 kW |
---|---|
Prędkość jazdy | do 5 m/s |
Najmniejszy promień krzywizny toru (łuku) | 12 m |
Długość między zderzakami | 6000 - 6250 mm |
Szerokość | 1100 mm (tor 450 - 750) 1135 mm (tor 785) 1250 mm (tor 900) |
Wysokość od główki szyny | 1600 - 1650 mm |
Siła uciągu (na haku) na torze posypanym piaskiem | do 38 - 42 kN ±10% |
Masa lokomotywy | 12 000 - 15 000 kg |
CERTYFIKAT badania typu WE | KOMAG/O6/MD/ATEX/ST/127 KDB 06ATEX084/1 |