EnergoMechanik – lokomotywy, zasuwy, divertery

Szukaj
Close this search box.

O nas

Firma założona w 1956 roku, podczas 50-letniej działalności zdobyła pozycję uznanego dostawcy maszyn i urządzeń dla energetyki cieplnej oraz górnictwa.

Uznanie odbiorców krajowych i zagranicznych zawdzięczamy rzetelnej pracy wysoko kwalifikowanej załogi, wdrożeniu do produkcji wielu nowych wyrobów, stale modernizowanych przy współudziale projektantów RAFAKO SA, CBKK i PEC Megawat Tarnowskie Góry, ITC Łódź, Politechniki Śląskiej w Gliwicach, CMG KOMAG oraz własnej kadry inżynieryjnej.

Jakość naszych wyrobów została potwierdzona wieloma listami referencyjnymi. Nie spoczywamy na laurach. Stale podnosimy swe kwalifikacje i usprawniamy zarządzanie.Energetyce cieplnej oferujemy produkcję, montaż i naprawy urządzeń towarzyszącym kotłom energetycznym.Dla górnictwa węgla i rud miedzi wytwarzamy, modernizujemy i remontujemy lokomotywy kopalniane, kołowroty oraz inne urządzenia transportowe.
Posiadamy uprawnienia do wytwarzania, montażu i napraw konstrukcji stalowych klasy 1-3. W 2005 roku wdrożyliśmy system zarządzania jakością oparty o normę ISO 9001:2001.

Uzyskanie zadowolenia i zaufania Klientów, gwarantujące dalszą współpracę i wzajemne kontakty, traktujemy jako decydujący czynnik naszego trwałego powodzenia i rozwoju.

Z wielką przyjemnością pragniemy Państwa poinformować, że w dniu 01 sierpnia 2015 roku otworzyliśmy nowy oddział naszej firmy: Oddział w Chrzanowie FABLOK, bazujący na kompetencjach i doświadczeniach Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce „FABLOK” S.A.

Początki Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce 
„FABLOK” S.A. w Chrzanowie sięgają roku 1919. W okresie przedwojennym w Fabloku wyprodukowano wiele typów parowozów normalno i wąskotorowych dla pociągów pasażerskich osobowych i pośpiesznych oraz towarowych, zarówno dla PKP, jak i dla przemysłu. Podjęto również produkcję spalinowych i elektrycznych lokomotyw kopalnianych oraz wagonów motorowych tzw „lux-torped”. Po roku 1945 dalej rozwijano produkcję parowozów, a następnie lokomotyw spalinowych manewrowych normalno i wąskotorowych o mocy od 40 do 1200 KM. Łącznie fabryka wyprodukowała ponad 10500 parowozów i lokomotyw spalinowych. Fablok stał się również kooperantem wszystkich polskich fabryk taboru kolejowego, dostarczając m.in. zestawy kołowe napędowe do lokomotyw, przekładnie mechaniczne do lokomotyw i tramwajów, aparaturę hamulcową systemu OERLIKON, koła zębate i odkuwki. W drugiej połowie lat 70-tych poszerzono asortyment produkcji o maszyny budowlane oraz wyroby dla obronności kraju tj. pojazdy gąsienicowe dla przewożenia stacji radiolokacyjnych przeznaczonych dla wojska oraz pasów gąsienicowych. Od lat 90-tych podstawowymi wyrobami oferowanymi przez fabrykę były żurawie drogowe, remonty i modernizacje lokomotyw, produkty dla kolejnictwa – wózki, zestawy kołowe do wagonów towarowych i lokomotyw, osie lokomotywowe i wagonowe, przekładnie i koła zębate, konstrukcje spawane, odkuwki.