Lokomotywy spalinowe WLP
WLP-50EM
Kadłub lokomotywy składa się z przedziału silnikowego oraz kabiny. W układzie napędowym zastosowano silnik spalinowy firmy Andoria o mocy 80 kW.
Silnik ten poprzez przekładnię hydrokinetyczną oraz przekładnię rewersyjną napędza przednią i tylną przekładnię kątową. Wały główne przekładni kątowych są jednocześnie osiami zestawów kołowych. Lokomotywa jest wyposażona w trakcyjny (manewrowy) hamulec z napędem hydraulicznym oraz hamulec awaryjno-postojowy luzowany hydraulicznie.
Sterowanie obrotami silnika oraz sterowanie kierunkiem jazdy odbywa się na drodze elektro-hydraulicznej, załączanie piasecznic odbywa się na drodze hydraulicznej, natomiast rozruch silnika na drodze elektrycznej.
Lokomotywa wyposażona jest w układ kontroli sprawności działania maszynisty (czuwak), który współpracuje z hamulcem awaryjno-postojowym. W przypadku zdjęcia dłoni z dźwigni sterowania obrotami następuje samoczynny powrót tej dźwigni do stanu zerowego Obroty silnika spadną do obrotów jałowych oraz zostanie uruchomiony hamulec awaryjno-postojowy.
Lokomotywa wyposażona jest w system kontrolno-ostrzegawczy, informujący obsługę o nieprawidłowej pracy podzespołów.
Konstrukcja lokomotywy WLP 50EM jest modernizacją wcześniej-szych lokomotyw WLP-50. Modernizacja ta obejmuje układy: hamulcowy, hydrauliczny, sterowania oraz zderzak nowej konstrukcji i ma na celu spełnienie postanowień dyrektyw unijnych.
DANE TECHNICZNE
Siła uciągu (na haku) | do 30 kN |
---|---|
Maksymalna prędkość jazdy | do 5 m/s |
Masa lokomotywy | ok. 10 000 kg |
Długość między zderzakami | 4 150 mm |
Wysokość od główki szyny | 2 215 mm |
Rozstaw torów | s=500÷900 mm |
Szerokość lokomotywy: | do s<750 A=1100 mm, B=1394 mm dla s=785 A=135 mm, B=l430 mm dla s=900 A=1250 mm B=1545 mm (A - przedział silnikowy, B - wymiar zewnętrzny kabiny) |
WLP-85B
Kadłub lokomotywy składa się z przedziału silnikowego oraz kabiny.
W układzie napędowym zastosowano silnik spalinowy firmy Andoria o mocy 80 kW. Silnik ten poprzez przekładnię hydrokinetyczną oraz przekładnię rewersyjną napędza przednią oraz tylną przekładnię kątową. Wały główne przekładni kątowych są jednocześnie osiami zestawów kołowych. Lokomotywa jest wyposażona w trakcyjny (manewrowy) hamulec z napędem pneumatycznym oraz hamulec awaryjno-postojowy luzowany hydraulicznie.
Obroty silnika sterowane są mechanicznie za pomocą pedału zabudowanego w podłodze, sterowanie kierunkiem jazdy odbywa się na drodze elektro hydraulicznej, załączanie piasecznic odbywa się na drodze pneumatycznej, natomiast rozruch silnika na drodze elektrycznej. Lokomotywa wyposażona jest w układ kontroli sprawności działania maszynisty (czuwak), który współpracuje z hamulcem awaryjno-postojowym. W przypadku zdjęcia dłoni z dźwigni (czuwak) następuje samoczynny powrót tej dźwigni do stanu zerowego, a następnie zostanie uruchomiony hamulec awaryjno-postojowy.
Lokomotywa wyposażona jest w system kontrolno-ostrzegawczy, informujący obsługę o nieprawidłowej pracy podzespołów.
Konstrukcja lokomotywy WLP 85B jest modernizacją wcześniejszych lokomotyw WLP-50. Modernizacja ta obejmuje układy: hamulcowy, hydrauliczny, sterowania oraz zderzak nowej konstrukcji i ma na celu spełnienie postanowień dyrektyw unijnych.
DANE TECHNICZNE
Siła uciągu (na haku) | do 22 kN |
---|---|
Maksymalna prędkość jazdy | do 5 m/s |
Masa lokomotywy | ok. 8 000 kg |
Długość między zderzakami | 4 290 mm |
Wysokość od główki szyny | 2 140 mm |
Rozstaw torów | s=500÷900 mm |
Szerokość lokomotywy: | do s<750 A=1100 mm B=1300 mm dla s=785 A=1135 mm B=1325 mm dla s=900 A=l250 mm B=1450 mm (A - przedział silnikowy, B - wymiar zewnętrzny kabiny) |